Sunday, 15 May 2011

HARI PERTAMAKU...

assalamualaikum... today, for the 1st time in my life.. after 33 years, am writing in a BLOG...
as a new comer... lots more to learn.. but hr ni.. aku nk menulis tentang hidup aku..

sepanjang 33 thn aku hidup, mcm2  dugaan, cabaran dh aku tempuh... thats why ramai kawan2 menjadikan aku tempat meluahkan isi hati, meluahkan masalah hidup.. & sbg teman aku bertangjawab menasihatkan mereka agar mereka tidak melalui apa yg aku lalui... nasihat aku buat mereka, bersabarlah menghadapi  cabaran hidup, terutama masalah rumahtangga. Gunakanlah akal fikiran sebagai panduan membuat keputusan, berdoa kepada Allah disamping gunakan pendekatan psikologi agar kita dpt wujudkan "win win situation"

hmm.. azan maghrib dh berkumandang.. aku berundur dulu, tanggujawab kepada PENCIPTA wajib aku laksanakan.. jumpa lg di lain waktu..

sebelum itu.. bercakap mengenai BLOG.. teringat aku pd seseorang yg bersusah payah membuat BLOG khas buat aku semasa ketiadaan aku di M'sia.. BLOG itu diserahkan kepadaku di lapangan terbang saat aku kembali ke bumi M'sia.. ayat2 di dalamnya amat indah..mengasyikkan, mengharukan perasaan..

Hakikatnya, keindahan itu hanyalah sementara.. namun aku berterima kasih kepada insan itu... kerana dia mengajar aku ERTI HIDUP.. juga pahitnya rasa bila hati dilukai... adus... entry hari pertama  dah bercakap soal hati yg terluka.. gimana sih??

till time tells.. assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment